måndag 24 oktober 2005

Frågelåda

Senast sedda film:
Broken flowers med Bill Murray.

Senast köpta skiva:
Förmodligen Lena Philipssons skiva förra året.

Sparar till:
Oförutsedda utgifter. Lite pensionssparande blir det också.

Väntar på:
Riktig vinter, ledighet, att få åka till New York igen.

Pålägg som gäller:
Stark ost, kokt skinka.

Dagens dryck:
Vatten. Faktiskt.

Senaste boken du läste:
Änglar och demoner av Dan Brown. Eller så var det dot.homme av Jane Moore. Jag läste dem ungefär samtidigt.

Senaste maträtten du åt:
Green thai curry med lax & ris.

Senaste klädesplagget du bar:
Svarta byxor, lila tröja.

Senaste repliken du yttrade:
”Hej då, ses i morgon” till arbetskamraterna.

Senaste personen du träffade:
De på bussen. Som jag känner: De på jobbet.

Senaste person du pratade i telefon med:
Min syster.

Senaste person du fick brev av:
Mamma.

Senaste gången du sov:
Jag slumrade till på pendeln på väg hem. Annars sov jag cirka sex timmar i natt, som vanligt.

Senaste saken du köpte:
Jätteostbågspåse x 2 på Netto. (Vi ska ha inflyttningsfest på lördag.)

Vad har du gjort idag:
Jobbat. Packat upp böcker som jag tagit med mig till jobbet. Snackat strunt med arbetskompisar som alltid. Suttit vid datorn när jag kom hem.

Gillar du svarta kläder:
Oh ja.

Hur tidigt stiger du upp:
Radion går igång 06.20. Jag går väl upp vid halv, tjugo i, cirka. På helgerna sover jag tills jag vaknar, eller Maken väcker mig, vilket som nu kommer först.

Vilken färg har du på håret:
Brunt i någon nyans. Lite slingor som är på väg att växa bort.

Vad har du för färg på ögonen:
Bruna

Är du uppväxt i stan eller på landet:
Verkligen landet. Två hus i närheten.

Hur många par skor har du:
Svårräknat. Maken säger i och för sig att jag ska slänga ett par för varje par jag köper, men han säger så mycket… Kanske 20?

Var har du ont:
Mitt knä.

Kan du stå på händer:
Hahaha… Nej.

Vad lyssnar du på för musik nu:
Nanne Grönvall – Lyckos dig.

Vad tycker du om idrott:
Helt OK. Kan vara kul att titta på, likaså att utöva.

Vad har du för klocka:
Ingen. Batteriet dog för 1½ år sedan & jag har använt mobilen som klocka sedan dess.

Sämsta sport:
Jag tycker att flera sporter är tråkiga. Cykel, segling, tennis… Men sämst är nog boxning. Jag klarar inte av att se vuxna män (eller kvinnor) puckla på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar