fredag 23 november 2012

Värsta morgonen. Någonsin.

De ska ha pyjamasparty på förskolan idag. Detta har barnen själva bestämt. Det verkar som om P1 inte riktigt var med i den processen.

P2 fattade galoppen direkt och tog på sig sin sköna onepiece. P1 bråkade. Och tjafsade. Och grät. Han ville ha sin lila onepiece och jag hittade den inte. Jag tog fram han favoritpyjamas - den med brinnande fotbollar som han fått av mormor. Det var inte populärt.

Till slut tror jag att han fick fram anledningen till att han var så upprörd. Han trodde att han skulle frysa när han gick ut.

Jag brukar lämna vid 07.15-07.30. Idag gick jag därifrån 07.50. Då hade pojkarna dessutom inte fått i sig så mycket frukost. Dålig mamma! Pedagogerna lovade att ta fram en smörgås åt dem.

Tack alla gudar för att det är fredag idag! I o f s ska vi packa kök hela helgen, men jag får i alla fall lite sovmorgon...



1 kommentar:

  1. Skönt att inte alla morgnar är så! Hoppas resten av dagen blir bättre.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera