fredag 23 november 2012

Fem TV-program jag inte missar just nu...

Tja, #1 torde vara självskriven för de som läser här. På spåret. Missar inte. Missar. Inte. Kristian Luuk och Fredrik Lindström är sådana personer som jag gärna skulle ha i mitt vardagsrum - men Luuk skulle få ta med sig sin braiga fru också. Det finns dock några brister med årets lag:
    a) Strömstedts är inte med. I o f s på grund av att de inte vann förra året, så detta är förlåtet.
    men...
    b) Apelgren/Benno är inte heller med. Bummer. Gillar denna konstellation otroligt mycket.

#2: Historieätarna. Här blandas flera av mina intressen - historia och matlagning. Än så länge i år har man pratat om stormaktstiden och 70-talet. Så här på stående fot känns det mer troligt att jag skulle laga till maten från stormaktstiden - men man vet aldrig... :) Erik Haag och Lotta Lundgren är bra ciceroner.

#3: Storage wars på History channel. Fyra män/gubbar som letar efter det perfekta förrådet som ska göra dem ekonomiskt oberoende - eller åtminstone ge dem saker att sälja i deras affärer. Oklart varför jag gillar, men gillar - det gör jag.

#4 Pawn stars på History channel. En pantbank i Las Vegas som får in kunder som vill sälja alla möjliga och omöjliga saker. Det finns även en serie som heter Cajun pawn stars, men den är jag inte lika såld på.

#5 Phineas och Ferb på Disney XD. Jag gillar programmet mer än Pusselbitarna, det är jätteroligt.

Jag skulle gärna skriva mer om #5, men nu börjar På spåret... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar