torsdag 22 november 2012

Jobbcred

Eller ja... Lite cred i allmänhet i alla fall. Vi köpte in en skrivare till vårt arbetsrum eftersom det varit en del problem med kopiatorer och utskrifter. Självklart såg vi till att skaffa en som som var Mac-kompatibel eftersom alla våra datorer är just Mac. Det borde vara lätt att installera. Var det det? Nej. Vad fick jag höra från vår IT-support? Jo att a) de inte kunde hjälpa mig eftersom de inte köpt in den men han ville ändå ge mig ett råd, b) är du säker på att ni skaffat en mackompatibel skrivare? Tack för ingenting, liksom...

Men... Gissa vem som löste det hela? Moi. :) Nu har vi en jättefin skrivare - som vi dessutom kan skriva ut på. Score!

En av killarna på jobbet sade igår att han hoppades att jag skulle lösa skrivarfrågan så han kunde säga att tjejer är bra på datorer. Och faktiskt - det är jag. Åtminstone om man tar i beaktande att jag bara använt Macdatorer i ett drygt år.

Nu ska jag sova. I morgon ska vi till Gymnasiemässan. Idag var det tydligen en kille som blev jagad av något gäng och tvingades gömma sig i en monter. Undrar om det blir något liknande i morgon...?

Ännu bättre: Det blir inte full dag i morgon, så jag tänkte ta en sväng på stan. Kanske börja kolla efter julklappar? Eller t o m bestämma vad jag ska köpa för presentkortet jag fick av Maken och Pusselbitarna förra året på min födelsedag? Jag menar, om några veckor är det ju faktiskt födelsedag igen och då är det väl bra om jag blivit klar med förra presenten...? :)

God natt!

1 kommentar:

  1. Jag är inte förvånad över att du löste datorproblemet med din kompetens, men du ska såklart ha cred! :-)

    Lyxigt med presentkort, något för bara dig!

    SvaraRadera