fredag 9 november 2012

Fredagsmys...

Ännu en första i mitt liv. Två barn hemma idag, min första VAB-dag. :-) P1 var sjukare igår och hade feber. Idag var han ganska pigg. Däremot är P2 riktigt risig idag. När han får feber - det räcker med 37,5 - då blir han däckad, stackars sötnos.

Vi har sett på tv och på film. Det har blivit både Kung fu panda 2 och Vem?. Kung fu panda 2 har de sett flera gånger nu, men jag hade inte sett hela. Jag tror att den är ännu bättre med originalspråk, jag gillar Jack Black.

Vi skulle ju till Kolmården i morgon och sova över till söndag. Med tanke på att P2 är såpass dålig just nu har vi avbokat övernattningen. Just nu. Märker vi att han mår bättre i kväll eller i morgon bitti så bokar vi ett rum igen. Avbokade man före 17.00 förlorade vi bara 200 kronor. Om P2 är bättre i morgon är det väl spenderade pengar.

Nu på seneftermiddagen blev P1 rastlös och ville göra något. Jag föreslog att vi skulle baka. Vi har ju fortfarande ingen ugn - ja, jag räknar minuterna tills vi får det nya köket - så det enda jag kom på att göra var chokladbollar. Vi hade inget pärlsocker hemma, men väl en himla massa strössel. Kolla i synnerhet in de två längst till vänster med snöflingor på - de ska Pusselbitarna få äta. Ganska OK fredagsmys, om någon frågar mig.

Just nu väntar vi på Maken. Han skulle komma hem i hyfsad tid, men sedan fastnade han i något - som han så ofta gör. Han gillar verkligen sitt jobb. Dessutom skulle han handla mat på vägen och det kan mycket väl bli thai. Gott! Eftersom pojkarna är lite småsjuka blir det Cola till kvällen för dem. De har inte ätit så mycket idag - för första gången räckte en sats pannkakor till oss tre *och* det blev över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar