söndag 18 april 2010

Söndag i sängen...

... yeah, *right*. Inte mycket vilande idag trots förkylning och andra små krämpor.

Årets första cykeltur ner till centrum för brunch. Därefter hem och jobba i trädgården. Om man tittar på hur liten trädgården faktiskt är, kan man vara förvånad över att den tar så mycket tid. Nio säckar löv, pinnar, björnbärsbuskar och plommonträd blev det.


Jag har varit mycket elak mot björnbärsbusken, det ska bli intressant att se om den vill ge mig några bär i år när jag klippt ner den så mycket.

Vårt plommonträd är mycket bra på att sprida sig via kärnor. Jag har grävt upp fyra eller fem plantor idag som fanns på helt fel ställe och slängt dem. Vi har kvar tre eller fyra mindre plommonträd, och så originalträdet, så klart.

Förutom grävarbete och klippning har jag även hängt ut vårens första tvätt. Kommer att lukta mynna när jag tar in det senare. Hoppas mina jeans hinner torka, annars får de slötorka inne över natten.

Nu tar jag det lugnt. Färgar lite hår, ugnssteker lite Bosarpskyckling och grämer mig ganska mycket över att vi inte såg klart "Moon" innan vi var tvungna att lämna tillbaka den.

Vi hyrde även "Away We Go"
(http://www.imdb.com/title/tt1176740/) men vi såg inte den heller. Vi har varit sjukt trötta hela helgen, när det väl varit kväll. Det är dock en film jag är nyfiken på och jag kommer att hyra om den.


Nu: slutplanering av morgondagens lektioner och sedan de två sista avsnitten av "Bones", säsong 1. Det har inte blivit av, men nu jäklar!

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha trädgård, hoppas jag, så att inte bördorna överväger ;) Tvätt ute - vilket sommartecken!

    Hittade du något på nedan nämnda loppis förresten?

    Funderar på om jag ska åka till Sthlm i helgen, kanske skulle jag ta "projekt titta förbi" om du kan. Hörs!

    SvaraRadera
  2. Synd bara att det började regna så jag fick torka klart tvätten inomhus. :-( Men visst, det är underbart att ha en egen trädgård. I synnerhet när den inte är så stor att den tar all tid.

    Inget på loppisen, jag tror att jag var för hungrig för att göra några klipp på den första och för uttråkad på den andra.

    Kul om du kom upp. Min systerdotter och hennes sambo kommer iofs hit till helgen, men de kommer ev att bo hos kompisar till honom också. Vi ska se Bounce på lördag.

    SvaraRadera