torsdag 1 april 2010

Ledighet? Ledighet.

Visst, idag börjar påsken. Och visst, idag ska vi bila hem till mamma och ta det lugnt. Jag vet dock av erfarenhet att den här dagen kommer att bli allt annat än lugn.

Både jag och Maken ska vara på jobbet till lunch. Sedan ska vi hem, städa undan lite och fixa till buren för fåglarna. Lägga in nog med mat & vatten till dem o s v. Jag packade sent i går kväll, så det är nästan klart i alla fall. Skönt.

I morse fick jag frågan jag väntat på att maken skulle ställa förr eller senare: "Ska vi inte åka i morgon istället?" Jag vill inte det, i synnerhet om vi ska åka ut och kolla bil med mamma i morgon. Vi får se. Blir det för sent så får vi överväga att åka iväg tidigt i morgon bitti istället.

Men sedan är det lugnt. Att tillbringa några dagar hemma hos mamma ska bli skönt. I och för sig ska jag skriva en del och förbereda kursen som börjar på onsdag, men i alla fall. Trevligt sällskap, god mat och gosig katt. Me like.

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar