tisdag 27 april 2010

Måndagen...

...den mest usla dagen jag haft på länge. Men den slutade ändå bra.

Dagen började med huvudvärk, läkarbesök och halvdåliga nyheter. Ingen bra start alltså. Jag kände mig oförberedd till lektionerna på andra skolan. Som vanligt blev det en del tjafs på en av lektionerna och jag kände att jag inte orkade med det.

När sedan lektionerna var slut skulle jag träffa Maken och hämta nya fina bilen. Det skulle gå snabbt och sedan skulle jag ha lektion på kvällen. Yeah, right. Jag var tvungen att springa från bilhallen när den sjukt trevlige försäljaren skulle gå genom bilstereon och andra finesser med Maken. Slutnota: 10 minuter sen till min lektion.

Eftersom jag stressat och inte hunnit kopiera och lägga iordning materialet till kvällens lektion blev inte den heller bra. Skärpning nu!

Jag har kommit in i lite av en vårblues, det som händer vartenda år. Hoppas jag snart kommer ur den.

När lektionen var klar ringde jag Maken och han kom in och hämtade mig. Dessutom berättade han att han hade en överraskning åt mig. När jag kört nya fina bilen hem dukade han upp middag och efterrätt: Ben & Jerry's. Han var fullt medveten om vilken sorts dag jag haft. Dessutom stod dessa och väntade på mig:


Summa summarum en ganska kass dag, men den vägdes upp ganska ordentligt på kvällen.

Idag: intervju för uppsats, muntliga presentationer inför nationella proven och lärarmöte. Däremellan blir det rättningar. Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar