torsdag 20 december 2007

Zodiac


Ikväll såg vi Zodiac. Jag gillade verkligen den här filmen. Jag fick en känsla av att befinna mig på 70-talet, det var riktigt bra foto. Dessutom bra skådespelare som gjorde filmen ännu mer njutbar. Kul att se Anthony Edwards med hår, på den tiden när jag fortfarande såg Cityakuten (typ 1995-97) var han ju hyfsat kal upptill. Han blev många år yngre nu. Det tog en stund innan jag kände igen honom.

Det enda som jag störde mig på en aning var att Jake Gyllenhaal såg likadan ut genom hela filmen, genom alla år. Han är en bra skådis, jag har inget att säga om det. Däremot är han inte helt 100 på att åldras på film.

Andra gången på ganska kort tid som jag ser Mark Ruffalo i en stor roll, dessutom ännu en gång som polis. När jag ser honom i sådana här roller, som är såpass intressanta, kan jag faktiskt förlåta honom för att jag jag blev superbesviken på en film jag såg med honom i huvudrollen.

2004 när jag & Maken var i NY på smekvecka passade vi på att gå på bio, något som ännu inte haft premiär i Sverige. Vi såg 13 going on 30. Oj vad jag inte gillade den filmen. Nå ja, jag såg klart den i alla fall. Maken somnade. Högljutt. Jag vet inte varför, men jag gillade verkligen inte den filmen. Jag borde förmodligen se om den och se om den verkligen är så usel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar