söndag 23 december 2007

Måndag hela veckan...

Ja, filmen alltså, Groundhog day med Bill Murray. En av mina favvofilmer sedan way-back-when. Den gick på TV i kväll och jag såg andra halvan av den. Den är riktigt bra. Det är en typisk må-brafilm. Nu när jag kom upp till datorn fortsatte jag att tänka på Bill Murray, som jag verkligen tycker är ruskigt duktig på det han gör.

Sedan kom jag osökt att tänka på andra bra filmer han gjort. Att jag hade läst någonstans, oklart var just nu, att någon hade lyckats tyda vad han viskade till Scarlett Johansson i slutet av Lost in Translation. Att han inte bara viskade något meningslöst som skulle vara det logiska att göra eftersom det ändå inte skulle vara viktigt. Och vad säger han då? Något som är helt i linje med hans rollfigur. Titta själva:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar