fredag 30 november 2007

Torsdag kväll, 22-tiden. vad är det bäst att göra då? Gå ner och se på film, så klart! Igår blev det In the cut, med Meg Ryan, Jennifer Jason Leigh & Mark Ruffalo. Kevin Bacon är också med, som något förvirrad man. Han nämns tydligen inte i eftertexterna (enligt IMDB) men det var kul att se honom. Jag gillar honom otroligt mycket. Han gör mycket med de få minuter han är med i filmen.

Det var väl med den här filmen som Meg Ryan på allvar skulle visa att hon kunde mer än att bara spela ljuv kvinna i diverse kärlekskomedier. Jag gillar henne dock i sådana filmer, så jag var skepisk. Hon var dock riktigt bra. En känslomässigt något inbunden lärare i engelska som gärna åker tunnelbana för att läsa och skriva ner de diktcitat som finns i vagnarna. Det verkar bara finnas en person som står henne nära, hennes halvsyster.

Filmen var snyggt filmad, det var kul att se den. Jag var lite orolig först eftersom jag hade fått för mig att den skulle vara ganska läskig. Det var den inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar