söndag 15 september 2013

Söndag: röstande

Jag är fortfarande med i svenska kyrkan och då är det min förbaskade rättighet - och skyldighet att gå och rösta. Och det gjorde jag. Jag kan inte gå omkring och gnälla över vilka som får mandat om jag inte själv går och röstar. Självklart vill jag inte att sd ska få så mycket röster, men det verkar de få. Jag är inte helt övertygad om att metoden som de övriga riksdagspartierna använder sig av när det gäller sd fungerar. Att gå på dem när det gäller deras syn på invandring känns lite väl fånigt, det är ju där de är pålästa. Gå på dem på andra ställen istället. Ta t ex Jonas Sjöstedts fråga till Åkesson angående sd:s önskan att sänka bolagsskatten. V är kanske inte mitt parti till 100%, men det var en lysande fråga och Sjöstedt framför den riktigt bra.

2 kommentarer:

  1. Fast det där replikskiftet vann ju Åkesson. Solklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det håller jag inte med om. Han flackar med blicken, söker efter orden på ett ganska uppenbart sätt och hittar dem inte riktigt. Hur menar du att han vann?

      Radera