onsdag 4 september 2013

Helt osannolikt

Samma miss igen. Plånboken - med busskort - ligger i jackan hemma. Det som är ännu mer surt idag är att a) jag fick förmodligen betala 30 kr mer i fakturakostnad på vårdcentralen p g a att jag inte hade kortet med mig och b) jag jobbar på en plats där det kostar 72 jäkla spänn att köpa sms-biljett.

Jag måste prata med vänliga kollegor och försöka låna till mig pengar för att köpa lunch och ett kontantkort till tågresan hem. Surt.

Jo visst, jag var på vårdcentralen idag. Jag har hälhinneinflammation. Den har tydligen pågått länge och det enda som läkaren rekommenderade var sjukgymnast. Snacka om grädde på moset...

2 kommentarer:

  1. Nämen, stackare! På alla sätt och vis. Krya på hälen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är just sådant jag behöver just nu - sympati. :)

      Radera