onsdag 13 juli 2011

Sommarens bästa fynd...

Jag hittade glassformar på Åhléns för en månad sedan. Som grädde på moset var de även på rea. 20:- gav jag för en behållare som gjorde fyra glassar. Fel, jag köpte två.

I helgen började jag experimentera med styrka och smak. Det är rätt svårt att få till den rätta styrkan, men nu har jag löst det. Jag tar helt enkelt en Festis/Smakis/vad jag nu har hemma och häller i formen. Jag kan meddela att jordgubbsfestis är jättegod fryst. Även Danilos drickyoghurt (jordgubb) gick bra.

Kvällens glas(sar) är hallon/svart vinbär. Helt OK, men jordgubb är godare. Jag saknar verkligen de goda jordgubbsisglassar som GB haft genom åren och de får gärna komma tillbaka.


Pipen där nere? Jättebra när barn ska äta glass. Om glassen smälter kan överskottsvätska hällas ur den vägen.

Det känns även som ett bättre alternativ att frysa in detta till barnen än att köpa isglass med en massa tillsatser. Smakis t ex är ekologisk. Kanske jag lurar mig själv?

Nu ska jag gå och frysa in lite jordubbsis...

4 kommentarer:

  1. Vilken smart grej! Gott :-)

    SvaraRadera
  2. Jättebra tips! Det ska jag prova också :)

    SvaraRadera
  3. Det funkar jättebra. Tyvärr bröt jag av en av pinnarna när jag använde ena för första gången, men annars är det perfekt. :-)

    SvaraRadera