onsdag 20 juli 2011

Onsdag

Idag har vi varit hos Farfar. Jag och barnen underhöll oss själva medan Maken och Pusselbitarnas kusin röjde i trädgården i ett par timmar. I början fick pojkarna spela lite iPhone, men efter lunch blev det kull med P1 och körsbärsplockning med P2. Undrar om de kläderna någonsin blir rena...

Efter röjandet gick vi ner och badade. Kallt, men skönt när man kom i. Pojkarna gick ut djupare i vattnet än de gjort tidigare och ville knappt gå tillbaka upp till middagen.

Sedan var det middag, grillad fläskfilé och potatisklyftor. Barnen fick kyckling och tyvärr åt de inte så mycket. För en gångs skull åt de mindre kött och mer potatis. Det kan i och för sig bero på att jag sa att det var som pommes frites på McD...

Nu ska jag skriva ett telegram till min äldsta vän som gifter sig i helgen. Som vanligt är jag ute i sista minuten, men jag hoppas att det blir bra. Det enda jag ska komma på är hur jag ska börja och avsluta. :)

Till helgen ska vi åka till Mormor. Det blir den första längre resan med barnen sedan vi kom hem. Det jag funderar på just nu är hur mycket kläder man behöver ha med sig egentligen. Förmodligen, om jag känner mig själv, ganska mycket.

Om en månad slutar Makens pappaledighet för den här gången. Jag måste erkänna att jag är ganska orolig för hur det kommer att gå att vara ensam ansvarig för barnen på dagarna. Första veckan ska han dessutom vara bortrest. Snacka om raketstart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar