söndag 17 juli 2011

"Go the f*ck to sleep"

Precis efter jag läst DN:s kommentar om denna bok hörde vi ett *dunk* och gnällande. P1 var vaken. Jag gick upp, ledde tillbaka till sängen och låg hos honom en stund igen. Det var som om han visste att jag läste texten - och läste den högt för Maken - och tyckte att jag skulle få ligga lite extra på den hårda madrassen.


Lyssna gärna på utdraget här, uppläst av Samuel L Jackson. Jag tror faktiskt att jag ska köpa boken. Eller kolla efter uppläsningen på iTunes.


Vår läggningsrutin är inte den allra snabbaste och det är något vi behöver arbeta med, lite på sikt, pö om pö. Nu tycker ju jag att det är ganska mysigt att ligga hos P1 och höra honom somna, men det förstås, det är som sagt en lite hård madrass och jag får ont i höften...


Bakgrund till boken, hämtad från Wikipedia:
When Adam Mansbach's daughter Vivien was two, she would take up to two hours to fall asleep. Exhausted and exasperated, one night Mansbach posted a note on Facebook, "Look out for my forthcoming children’s book, Go the — to Sleep". Following his post, friends of Mansbach responded enthusiastically, so that Mansbach began writing what was then only a hypothetical book.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar