lördag 18 september 2010

Valsnack.

En dag kvar till valet. Det har varit ganska mycket valsnack i media den sista tiden och det ska bli skönt när det är över.

Tidningarna har ju inte varit så opartiska som man skulle kunna önska av dem. Ganska många tidningar har t ex publicerat mycket negativ publicitet om de rödgröna i allmänhet och Mona Sahlin i synnerhet. Läs här. Ganska trist att man inte kan köra en ren match.

Moderaterna har kört ett gäng affischer om hur bra det är att jobba: trefikat, den 25:te och inte minst semestern. Jag - och många med mig- har inte riktigt tyckt att de varit helt logiska. Andra har kommenterat mer än jag, läs t ex Kulturbloggen och Jenny. Ett "riktigt arbetarparti" kanske skulle lagt upp det där på ett annat sätt...?

Det sägs att ett antal bloggare skrivit inlägg på uppdrag från Moderaterna, läs om detta t ex här och här. Det är dessutom ganska uppenbart om man jämför innehållet i olika inlägg på bloggarna.

Om jag bara får säga ett skäl till att rösta på de rödgröna så är mitt val enkelt. Utförsäkringen av sjuka. Ett exempel är nyheten om Annica Holmquist. Den har spridits snabbt i både Sverige och resten av världen.

Slutligen - Nya Moderaterna? Det har gått fyra år, hur länge kan de kalla sig nya...?

Hur som helst: Rösta i morgon! Jag kräver inte röster på de rödgröna - även om det vore trevligt - men jag vill hemskt gärna slippa Sverigedemokraterna i riksdagen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar