söndag 26 september 2010

Bokinköp

I fredags såg jag Allt om mat stora kokboken när jag kollade in Akademibokhandeln i Bromma Blocks. 250:- kostade den, men det var också 20% rabatt på alla kokböcker för att fira det nyöppnade köpcentret. Jag passade på och köpte den. Jag har ännu inte provat något recept, men har kollat in innehållsförteckningen och den ser intressant ut. Den är indelad i följande underkapitel:

Middag hela veckan
Fester & kalas
Högtider
Bakdag
Skördetid


Förutom recept finns det också allmänna tips, alla kapitel börjar med dessa. Dessutom finns det med dryckesförslag till de flesta rätterna, precis som i tidningen med samma namn.



I dag när vi köpte Expressen till Svärföräldrarna upptäckte jag att man fick en receptbok på köpet: Pajer. Det är också en bok från Allt om mat och det kommer att komma många receptböcker i serien, närmare bestämt 20.


Denna innehåller både mat- och efterrättspajer, bland annat en citron- och fläderpaj som ser helt underbar ut.




2 kommentarer:

  1. Får försöka bjuda in mig själv på mat snart :)

    "Kul" med trappmålningen nedan...

    Är en hösttripp till NY på gång??

    SvaraRadera
  2. Yes, vi åker i mitten av oktober. Längtar. :-) Trappan blev ganska bra -Till slut... Och du får komma på middag när du vill!

    SvaraRadera