måndag 20 september 2010

Fan också.

Det var ingen mardröm. Alliansen och SD. Kollade in lite SD-twitterlänkar och hittade bland annat en kille som hade siffrorna 88 i sin Twitteradress. Det känns ju stabilt... Läste lite på Wikipedia om betydelsen:

88 i sifferform (åttioåtta) används inom nynazistiska kretsar som noaord för frasen "Heil Hitler", då bokstaven H är den åttonde i det latinska alfabetet. Talet 88 har därför används i nazistiska bandnamn och tidskrifter, exempelvis vit makt-banden Section 88, Warfare 88 och Konkwista 88. Talet 88 har även tryckts på nazistiska tröjor.


Jag trodde bara inte att någon SD-anhängare skulle vara *så* puckad. Eller, jo, det trodde jag faktiskt. Lycka till Sverige. Vi lär behöva det. Jag är rädd för att fyra år till med alliansen kan skapa ännu fler anhängare till de där varelserna.

Edit: Tydligen är killen född 1988 och då blir det ju en lite annan historia. Jag har fortfarande inte så mycket till övers för SD, men fair is fair. Sedan så kanske man ska tänka en eller två gånger om man är med i det partiet innan man väljer namn på e-post, twitter eller liknande.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt om man är född 1988 då med andra ord.

    SvaraRadera
  2. Som jag skrivit i inlägget nu, jag såg inte att det var hans födelseår. Dumt av mig, jag borde kollat lite mer först.

    SvaraRadera