tisdag 17 juli 2007

På söndag släpps sista Harry Potter-boken. Nästa måndag har jag den i brevlådan... *yay* Klippt från Aftonbladet - Potter i siffror:
2 miljoner har förbeställt ett exemplar av ”Harry Potter och dödsrelikerna” på amazon.com.
1 700 barn kommer till Naturhistoriska muséet i London på lördag för att få boken signerad av JK Rowling.
90 000 barn ansökte om att få komma.
7 böcker har JK Rowling skrivit om den lille trollkarlen Harry Potter.
2 000 personer beräknas ställa sig i kö utanför bokaffären Waterstones i London på lördag.
90 länder har publicerat boken.
9 miljarder i förmögenhet har JK Rowling.
2010 har filmen ”Harry Potter och dödsrelikerna” premiär.
Två personer dör i sista boken och det sista ordet är "scar". Jag vill läsa nu! :)

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst femman än. Ska göra det nu i sommar, sen ska jag se filmen. Så för mig blir det ingen stress med förbokning osv - jag tar det lugnt!

    SvaraRadera
  2. Du har något bra framför dig. Både bok 5 och 6 är bra, i synnerhet nummer 6.

    Jag har hört från en kompis att filmen är bra, så jag ska nog se den så snart jag kan i alla fall.

    SvaraRadera