torsdag 26 juli 2007

I dag har vi varit på Kolmården, därav min tystnad. Till och med jag kan hålla mig borta från datorn (nästan) en hel dag. Men bara nästan.

Vi hade riktigt kul faktiskt. Jag tog en hel del kort på alla djur (vi åkte safari först) och om några kommer genom den andra sorteringsrundan så ska jag lägga upp något eller några.

Jag har inte åkt safarituren sedan jag var kanske 10-11 år, så det var kul. Det var dock ganska långa köer så det blev mycket stillastående. Dessutom var det en struts som hade en viss dödslängtan och stod mitt i vägen för flera bilar, inklusive vår egen. Inte riktigt ett djur som jag känner för att att veva ner rutan för och skälla på - Den var stor!

En giraff kom också fram till bilarna framför oss och var lite nyfiken. "Vafför sitter de där små varelserna i den där konservburken?", ungefär.

I morgon blir det husjobb. Maken upptäckte till allmän fasa att färgen de målat bräderna till gaveln med var grönskimrande. Det vore väl frid och fröjd, men vi ska ha ett gult hus. Någonting känns lite fishy... Färgen heter Grapefrukt och det här är en ovanligt omogen variant i så fall.

(strutsen är i detta fall hämtad från zerblatt.org/images/foto/diverse/struts.jpg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar