tisdag 10 juli 2007

Äntligen skiner solen. Första dagen på semestern med sol.

Det är lustigt. Jag trodde att jag skulle skriva mer här när jag var ledig. Det visar sig att jag skriver mindre istället. Vi fixar rätt mycket med huset för tillfället. Jag har varit ute och tvättat det sista med mögeltvätt nu. Följden blev, förutom rena fönsterkarmar, att jag luktar som ett badhus. Det måste vara ganska mycket klor i det där medlet.

I helgen ska vi börja måla garaget. Vitt. Sedan börjar Maken sin semester, och då sätter vi igång med att måla huset på allvar.

Igår gick två av grannarna förbi när Maken tvättade husväggen. De berömde det fina arbete vi gjort med att måla huset. M hade inte mage att säga till dem att vi inte målat ännu, utan bara tvättat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar