lördag 17 juli 2010

Sommarpratare, del II

Sitter med öppen altandörr och väntar på regnet. Snälla regn, kom nu!

Vi lyssnade på några sommarpratare på väg hemåt också:

Ulf Malmros - Jag gillade hans prat. Kul att höra hans teorier om varför man byter dialekt, jag håller nog med honom. Jag hade redan läst i AB om att han tackat nej till Millennium-filmerna, men det var en kul story.

Anna Carrfors Bråkenhielm - En mycket stark kvinna. Det gick en röd tråd från Malmros till henne via Strix och Aschberg. Intressant att lyssna på.

Nicklas Lundblad - Vi stängde av. Maken orkade inte med honom. Jag ska dock försöka komma ihåg att lyssna på honom senare.

Viveca Sten - Först var jag skeptisk, men det var en intressant person. Jag vet absolut ingenting om Sandhamn och hennes deckare, men kanske jag ska testa dem?

Amanda Jenssen - Vi stängde av. Får se om vi ger henne en chans till i nästa vecka när nästa långtur startar.

Micael Bindefeld - Pågående. Fascinerande att han reser runt till diverse diktaturer på sina semestrar. Och snattar pelargonier. Lite torr verkar han vara, men vi ska lyssna klart.

Bäst på resan ner: Malmros. Bråkenhielm som god tvåa. Jag gillade begreppet "fuck off-pengar" som jag hörde från henne för första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar