onsdag 14 maj 2008

Smarthet på en skala...

Jag har ju köpt en ny mobiltelefon ganska nyligen. Med den kunde man spela musik, men jag tänkte att jag inte behöver det, jag har ju en jättebra Creative Zen (eller vad den nu heter). Lång historia kort, både jag & Maken håller i den, den tappas i trätrappan ute, sönder. Det går inte att få liv i den stackarn.

Nu tänkte jag alltså börja använda mobilen som mp3-spelare. Jag testade hållbarheten på batteriet idag på jobbet och den verkade OK. Det interna minnet på telefonen var 16 Mb. Jag fick plats med två låtar. Två!

Detta kommer ju att behöva utökas något, så jag går iväg och köper schyssta hörlurar och ett minneskort på 2 Gb. Mer behöver jag inte i nuläget, samma som jag hade i den gamla. Kommer så hem och ska ladda in låtar. Har jag överföringssladden på jobbet? Jajamensan!

Med andra ord kan jag gå till jobbet i morgon med en schysst spelare, bra hörlurar och hela två låtar att lyssna på. Foundations med Kate Nash och Cobrastyle med Robyn. Himla tur att jag i alla fall testade två låtar som jag gillar...

Här kommer för övrigt också videon till Foundations. Jag gillar hela skivan, men den här är nog en favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar