torsdag 22 maj 2008

Fyra önskade: konstnärer

Saras önskning denna vecka handlar om konstnärer: "Vilka fyra konstnärer önskar du målade ett porträtt av dig?" Det här är svårt. Det enda jag kan göra är att gå på ren instinkt (och låna lite från Sara...)
  1. Claude Monet. Jag älskar hans tavlor. Impressionism är min favoritgenre i målarvärlden och han är helt underbar. (Googleexempel)
  2. Andy Warhol. Jag vill finnas i flera färger. Det skulle nog vara det ultimata porträttet, se bara på det han gjorde på Marilyn Monroe! (Googleexempel)
  3. Vincent van Gogh. Den lyster som finns i hans tavlor skulle gärna kunna få lysa upp mina kinder. Jag känner mig ovanligt färglös för tillfället. (Googleexempel)
  4. Picasso. Inte så mycket för att jag tror att jag skulle känna mig smickrad av utkomsten. Nej, för att se hur i hela fridens namn det skulle se ut. (Googleexempel)
Det är färger som motiverar mig, helt enkelt. Skönt!

(Inlägg # 800. Det gick ju ganska smärtfritt...)

2 kommentarer:

  1. Ja, de passar mig. Jag älskar att sitta och titta på Monettavlor när jag kommer till konstmuséer. De är otroligt rogivande.

    SvaraRadera