söndag 18 maj 2008

Filmhelg

Maken var på svensexa igår, så jag passade på att åka hem till J och se på film. Vi smygstartade redan vid lunchtid när vi träffades inne i stan och såg på Lilla spöket Laban: Spökdags, med hennes sötnosar H1 och H2.

När vi sedan hade åkt hem såg vi Kalle Blomkvist och Rasmus. (Ni anar ett tema, eller hur...?) Det enda jag kan säga om den är att det inte direkt var några prestationer värda några Oscars...

När sedan de små somnat så vi först Förtrollad (Enchanted) och sedan Hairspray. Den förstnämnda gillade som jag bara den. Riktig rolig. Kul att se en typisk Disneyfilm med riktiga människor! Hon som spelade huvudrollen, Amy Adams, var obetalbar, i synnerhet när hon gör alla sådana där typiska saker som man gör i den sortens Disneyfilmer. Alltså pratar med djur, syr sina egna kläder o s v. Aldrig heller helt fel att se Patrick Dempsey... :)

I Hairspray gillade jag mest musiken. Storyn var helt OK, men inget märkvärdigt. Jag gillade också flera av skådespelarna, i synnerhet Christopher Walken och John Travolta.

Halv två lyckades jag somna. Halv sju var det en liten H2 som ville att jag skulle vakna pronto och blåsa upp hans ballonger som han fick från Buttericks... *trött*

Klockan tre: Barnkalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar