måndag 26 maj 2008

Björn Gustafsson strikes again!

Så där. Jag har inte haft Internet - eller hemtelefon - under hela helgen, så allt bloggande har fått vänta tills nu. Anledningen till att jag sedan inte skrivit något förrän nu är mycket enkel - jag har inte haft internet på jobbet idag heller. Lycka *not*

Jag såg melodispektaklet i lördags och tyckte nog att behållningen var Björn Gustafssons "Hola Belgrad" när det blev dags för Sveriges röster. Vi var dock hyfsat eniga i TV-soffan om att det skulle vara ganska många ute i Europa som undrade vem den där fulle svensken med dålig engelska och taskiga grundläggande kunskaper i schlagerröstande var. Och jo då, det stämmer väl. Det finns t o m svenskar som har svårt att greppa hans underbara TV-framträdande.

Kanske man borde ha gjort som A1 (tror jag) sa, haft en skylt som förklarade vem varje person som delade ut poäng var?



4 kommentarer:

  1. Nu måste jag be om ursäkt.
    När jag såg TV-direktutsändninen trodde jag att Stockholm i samråd med de Förståndshandikappades Förbund hade hitta någon som skulle redovisa det svenska resultatet. Jag var helt övertygad om det!
    Men nu framkommer det att det hela skulla var någon form av humor!
    Jag tycker att även Gustavsson skall be de Förståndshandikappade om ursäkt!
    Alltid skall Die Dumme Schweden utmärka sig!
    Tur att jag inte bor i Sverige längre!

    SvaraRadera
  2. By the way,
    Att öppet avslöja att man är lärare inger ingen respekt nuförtiden -tvärtom!
    Jag skulle råda dig att ligga lågt med att tala om att du tillhör en politiserad underkast i det svensk samhället.

    SvaraRadera
  3. Att tro att man ska få respekt för att man säger att man är lärare? Den tanken har jag lagt ner sedan länge. Alla lärare förtjänar respekt, precis som andra yrkesgrupper, men tyvärr är det väldigt enkelt att hugga på oss.

    Tack för din kommentar dock. Den var... intressant.

    SvaraRadera
  4. Detta var Björn Gusstafssons bästa framträdande någonsin....tyckte han gjorde rätt. Vf säga hur bra publiken är, hur bra showen varit eller hur vackra programledarna är? När man kan skämta till det ordentligt, han var ju den enda som inte sa and 12 points from(country from Europe)ex Irelande goes to Latvia. Han schämtade till det. Orkar ändå inte se mer av denna fes..förlåt menade pest.

    Go Bjoern Go!

    SvaraRadera