måndag 28 oktober 2013

Plötsligt händer det...

Till middag idag stekte jag två bitar flankstek. Jag hade Knorr-reklamen i huvudet och mosade en kalvbuljongtärning med lite olivolja och gned in i köttet. Vet inte om det var helt rätt att göra, vi har ju inte sett så mycket reklam på sistone, men resultatet blev bra, om än något salt. Till detta serverades lite klyftpotatis och majskolvar och en sås som i princip var stekskyn, lite lätt creme fraiche och lite mjölk.

Pojkarna brukar inte äta så mycket kött, så jag räknade kallt med att få äta ganska mycket. Big mistake. Huge. P1 åt nästan en filé själv. Tydligen var såsen helt oslagbar enligt honom, så han bara fortsatte och fortsatte att äta.

Undrar om detta ordentliga ätande kommer att fortsätta, och i så fall - när börjar P2 på samma bana?

P1 berättade för en gång självmant vad de ätit till lunch idag.
"Det börjar på P."
"Potatis, pasta?"
"Nej. Det är något jag gillar."
"Jag vet inte, kan du ge mig en ledtråd till?"
"Man kan ha skinka på..."
"Ahh... Pizza"
"Jaaa" *stort leende*

Han har kommit riktigt långt med språket nu, det har de ju gjort båda två. Det bara exploderar. Underbart. Synd bara att allting annat ofta också bara exploderar mellan dem lite väl ofta... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar