tisdag 8 oktober 2013

Dagen med P1...

Idag har varit Utvecklingssamtalsdagen med stort U. I morse träffade vi först P2:s pedagog på förskolan och pratade med henne i trettio minuter. Under tiden fick P1 göra ett gästspel på förskolan, han kunde ju inte vara ensam hemma under tiden (det tyckte han mycket väl att han kunde). När vi kom hem passade jag på att ta en sovstund på soffan p g a den där onda halsen jag har. Skönt, det blev nästan 11/2 timmes vila för mig.

Sedan åkte vi till P1:s skola och träffade hans pedagog. Det är meningen att P1 så småningom ska hålla i dessa samtal själv, i alla fall till en del, men idag blev han ganska blyg efter att vi pratat med klassens andra pedagog på väg in till skolan och pratat just om att P1 ska prata mycket. Det var i alla fall ett bra samtal. Det fanns ju inte så mycket att säga efter bara ett par månader, men det verkar som om de verkligen ser honom. Skönt.

Efter samtalet fick P1 välja om han skulle gå på fritids eller gå med mig till jobbet. Jag trodde verkligen att han skulle välja fritids eftersom han verkligen gillar att vara där, men icke. Han skulle med mig till jobbet, förmodligen p g a minnet av glassen han fick när vi var på förra jobbet...

Här till vänster passar han på att testa vita tavlan under tiden jag har lektion med mina Sv3-elever. Den fick godkänt. Efter en stund säger en av mina elever, medan jag har ryggen mot tavlan, att P1 nog inte bör rita på tavlan med bläckpenna... Jag måste verkligen finjustera min spindelkänsla snart. :)

På vägen hem upptäckte han alla fina löv som låg överallt. Jag skulle få en bukett, tyckte han. Det blev ett himlans plockande av höstlöv, det skulle behövas en stor vas, berättade han. När jag sa att de inte riktigt kunde tillägna sig så mycket vatten längre blev han lite deppig, men det försvann när jag utlovade upphängning i fint snöre. Nu måste jag bara hitta lite fint snöre...







2 kommentarer:

  1. Fina bilder och kul med bukett ;) Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Håller på att försöka bli friskare, men förkylningen håller i sig. :(

    SvaraRadera