söndag 16 januari 2011

Secondhandköp, söndag

Jag och Maken var i Solna och kollade in ett secondhandställe idag. Dels hittade jag en snygg blus som jag kan ha på mosters begravning, men dagens bästa fynd är något helt annat. Ett utfällbart syskrin från 1942 (det årtalet står i alla fall i botten).

När jag öppnade det fanns det 4 mindre fack och ett stort i botten.
De mindre facken var nästan helt fulla med gamla knappar, de har sorterats bort nu. Nu har jag äntligen någonstans att lägga nålar och sytråd. Jag har lagt det på flera ställen tidigare, men nu är det på ett ställe. Vad tycks?





Allvarligt talat, det var fullt med knappar av alla möjliga slag:


Gamla påsar från sybehörsaffärer, och en Albylburk som inte direkt är från det här decenniet (i denna har jag lagt nålar nu):


Nu när jag sorterat klart är det dags att gå och lägga sig. Arbetsdag i morgon, vart tog helgen vägen?!

3 kommentarer:

  1. Åhhhhhhh en sån vill jag med ha! Mamma har en likadan och den är perfekt. Själv har jag allt i en skokartong innehållandes en massa glasburkar fyllda med kanppar och annat skit. Jag måste börja gå på loppis mer :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är jättenöjd. Nu ska jag bara börja sy lite mer... :)

    SvaraRadera
  3. Pyssligt! Bra att det finns såna där grejer kvar.
    Precis som ovanstående skribent blir jag påmind om min mamma ;)

    SvaraRadera