måndag 31 januari 2011

*gah*

Sorry, men det här blir en klagosång över mina elever...

Sådana här dagar måste jag påminna mig om varför jag vill jobba med ungdomar. Stressdag från början till slut. Jag skaffade filmaffischer till klassrummet i går för att de skulle ha något färgglatt i rummet, som annars är ganska trist. Vad hände? Det första jag fick höra var att jag skaffat affischer "med gamla filmer", och "fanns det inga andra, nyare?" Ja men, varsågod! Vad som hände? Jag uttryckte en lätt besvikelse för att de inte var nöjda och rev sönder en av affischerna på stående fot. Det positiva i det var att de faktiskt tystnade och ville ha kvar de andra två...

Annars har det varit en OK dag, men pratig. De fick läxa när jag var bortrest, men den hade ju typ bara halva åttan gjort och ingen i sjuan. Det känns som om jag inte gör något avtryck överhuvudtaget emellanåt.

Men, nu är det kväll och jag ska förmodligen se film. Och Klass 9A tror jag. Och umgås med Maken som tvingade upp mig, helt i onödan, vid 6-tiden i morse. Men det är ett helt annat inlägg för en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar