torsdag 13 januari 2011

*burr*

Det är ganska kallt ute, men det är inte därför jag fryser. Vi har gjort en mindre omflyttning i huset och på obestämd tid finns nu vårt arbetsrum i källaren. Det ska det i o f s vara sedan också, men just nu sitter jag i vår gillestuga/vårt biorum och fryser. Det är nämligen ganska kallt här. Jag har kofta på mig, men funderar starkt på att gå upp och hämta vantar och ett par raggsockor. När vi gör i ordning arbetsrummet/gästrummet kommer det förmodligen att ha golvvärme. Dessutom kommer det att vara ett mindre rum, så det behövs inte lika mycket värme för att kännas varmt. Jag har dock varit upp till köket och gjort mig en stor kopp varmt kaffe för att hålla värmen uppe och just nu känns det rätt OK, faktiskt.

I morgon ska Maken roa sig med att fara till Tyskland över dagen. Han ska få göra en guidad rundvandring i AUDI:s lokaler, eller snarare gå runt i deras museum, äta god lunch, bla bla bla*. Själv ska jag jobba, gå på stan en sväng (eftersom jag inte orkar gå hem efter jobbet utan åker direkt in till stan) och spela badminton med A1.

Jag tänkte kolla in ett avsnitt av True Blood innan Maken kommer hem, men har fastnat vid datorn. Alternerar mellan att nyhetssurfa, läsa på de bloggar som uppdaterats och leta bra lektionsförslag på lektion.se. Dessutom har jag kollat tågbiljetter inför resan hem till mosters begravning. Förmodligen blir det så att jag åker ner själv eftersom Maken inte kan ta ledigt två dagar för att åka ner med mig. Synd. Å andra sidan får mamma rå om mig helt själv i flera dagar och det kan nog vara lite uppskattat.

* Nej, *jag* är inte bitter...

1 kommentar:

  1. Det är alltid kul att läsa vardagliga betraktelser :)
    Hoppas att det går "bra" med din västkustresa trots allt :(
    Kram.

    SvaraRadera