söndag 16 mars 2008

Resultaten - *Gissa* om jag hade fel..?

OK, De sammanlagda placeringarna blev tydligen:

1.
Hero, Charlotte Perrelli.
2. Empty room Sanna Nielsen.
3. Lay your love on me, BWO.
4.
Just a minute, Rongedal.
5. Hur svårt kan det va?, Linda Bengtzing.
6. I lågornas sken, Nordman.
7. That is where I'll go, Sibel.
8. Thank you, Amy Diamond.
9.
I love Europe, Christer Sjögren.
10. Upp o hoppa, Frida featuring Headline.

Synd att Frida kom sist, den platsen hade jag ju reserverat till Christer... Jag fick alltså ett rätt på min tippning. Uj, så uselt.

Jag har inte riktigt hunnit titta över inspelningen ännu, det blev lite sent igår. Vi hörde dock Björns beatbox på bilradion. Jag ser fram emot att se den också. Inte det roligaste han gjort, för mig är det fortfarande hans kärlekssång. Nutida klassiker. Självklart finns dock hans själverkänt usla beatboxande redan på YouTube, närmare bestämt här:



3 kommentarer:

  1. Hey! I like the look of your blog. We need to echange some tips in May.

    SvaraRadera
  2. Tack för resultatlistan och Björn-klippet. Nu har jag nog sett det bästa från igår. Och jag undrade hur det gick (vi var på middag hos ett par där värdinnan påstod att hon fick gröna utslag över hela kroppen av Melodifestivalen, därför tittade vi inte).

    SvaraRadera
  3. Cliff: Jo, det var nog höjdpunkterna tror jag. Jag ska kolla in BWO:s framträdande också, men där slutar nog schlageräventyret 2008 för mig, i alla fram tills det blir dags för europeiska finalen.

    Glamah: Yeah, we must do that. Look forward to it! I hope that you recognize some of the Swedish words, though. :)

    SvaraRadera