måndag 26 februari 2007

Just nu är det TV-serier som jag fastnar för. När jag ser en film vill jag alltid se vad som händer sedan, efter att sluttexterna börjar rulla. Då är det skönt med en TV-serie, Man behöver liksom inte säga farväl till någon figur man gillar direkt, utan kan se om och om och... Ja, ni fattar.

Det finns tre serier som jag kollar på just nu. Alla bra på sitt sätt. De som läst min blogg tidigare vet om det, men det tål att sägas igen.

1. Sopranos. Inne på säsong 5, och jag älskar figuren som Buscemi spelar, TonyII. Underbar kille som verkar hyfsat malplacerad i maffian. Jag har inte sett hela säsongen ännu, så snälla krossa inte mina illusioner om honom.

2. Grey's anatomy. Nu är jag up-to-date med vad som hände i senaste avsnittet i USA och jag sägr bara: Vilken serie! Jag har inte varit så mycket för sjukhusserier, det mesta jag sett hittills är en säsong av ER när jag bodde i Umeå 1995-96. Den här säsongen är dock hur bra som helst! Den börjar på kanal 5 i mars-april någon gång. Se den! Och nej, det är inte bara för McDreamy (även om det just är vad han är). Hela ensemblen är bra. Eventuellt är jag lite trött på Izzie, men allt är bra!

3. Studio 60 on the Sunset Strip. Jag vet, jag har tjatat om den förut. Den är dock riktigt bra. Ge den en chans när den kommer på SVT, när den nu dyker upp. Just nu ska den tydligen vara på uppehåll i USA fram till 15 mars eller april, men jag hoppas att den överlever.

Bubblare:
Leende guldbruna ögon. Började på SVT 1 ikväll. Riktigt kul början och jag hoppas att allt kommer att lösa sig. Om inte annat så var det kul att se Torkel Petersson i dansbandsfrisyr & det ska bli skoj att se Fares Fares i dansbandssvängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar