söndag 11 februari 2007

Hemfixning & Melodifestival -07

Ett tag sedan nu. Det är absolut inte meningen, jag hade ju tänkt att skriva ganska mycket nu. Dock har livet inte riktigt hållt med mig. På jobbet är det ganska mycket att göra nu och när jag kommer hem finns ingen tid för att skriva. Under ett par veckor nu har vi hållt på med en mindre uppfräschning av övervåningen, ett rum i taget. Både jag & Maken arbetar ganska mycket och det blir inte av att vi kan jobba med rummet förrän på kvällarna när vi kommer hem. Om jag någonsin mer behöver se ett sandpapper och spackel efter att övervåningen är klar är det för tidigt... Finns det något tråkigare?! Det förstås, nu när det är tapetserat i arbetsrummet är det ju ganska snyggt. Synd bara att vi inte har något golv där för tillfället... Ahja, det får ta den tid det tar. Det funkar inte att stressa.

I går kollade jag på Melodifestivalen. Riktigt kul att tjejen från Munkedal, Marie Lindberg, gick vidare. Bra låt också. Jag är inte helt säker på att den kommer att ta hem hela alltet, men den kommer garanterat på en bra plats i finalen. Jag ska ju se genrepet, så jag får heja lite extra på henne. Munkedal är ju nästan mina gamla hemtrakter, innan vi flyttade gick jag på dagis där. Ganska litet ställe, och just därför tycker jag att det är ännu roligare att hon gick och vann.

Att The Ark gick vidare är ingen sensation, jag har tippat att de kommer att ta hem segern i Globen. Det blir alltid en urladdning på scenen när de spelar, samma sak igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar