lördag 16 november 2013

Helg i stugan

Det var dags för att installera luftvärmepump i stugan. Maken & pojkarna åkte ut med Svärfar i fredags morse och jag följde efter när arbetsdagen var över.

Jag trodde att jag sparat frön från vår krasse och ringblommor för att kunna så dem i blomlådorna till våren. Fel. Det var tydligen vintermat till mössen. De har vält ut en av skålarna - och dragit in det mesta under altantrappan. Innovativt, I give them that.


Det var jättefint att vara ute idag. När jag sopat klart i det inglasade uterummet fortsatte jag sopa och kratta löv i trädgården.

Pojkarna var måttligt roade, men hjälpte till ett tag. Jag bad dem samla alla små björkkvistar som blåst av träden. Det funkade i sisådär tio minuter. Det var skönt så länge det varade, dock... :-)


Eftermiddagsfikat var lugnt och stillsamt. Tända ljus, kaffe till de vuxna och apelsinmer till barnen.


P1 spelade lite iPad, P2 övade först på lite bokstäver, innan han också gick över till iPad.


I morgon blir det innebandyturnering vid 14, så vi måste åka härifrån vid 11 om vi ska äta lunch någonstans först.

Det verkar vara min helg. Hur är din?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar