onsdag 29 februari 2012

Fcuk

Stunden jag har väntat på har kommit. P2 hostade så han kräktes. Två gånger - hittills. En gång i Makens säng och sedan igen i sin egen när jag nattat. Stackarn. När jag varit nere och hämtat nytt täcke och kudde och bäddat rent sängen ville han inte lägga sig, förmodligen rädd för att det skulle hända igen. Istället somnade han i min famn och jag satt på golvet mellan pojkarnas sängar. När han somnat lyfte jag över honom till sin säng och satt med honom tills han kommit till ro igen.

P1 sa att han också mådde illa, men jag vet inte om det berodde på att han hörde att P2 kräktes. Vi får nog se under natten. Jag sa i alla fall till dem att det inte är farligt att kräkas, att det ofta kan kännas bättre efter att man har kräkts.

Snutten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar