söndag 19 februari 2012

Seg - segare - segast

Vi hade planer för dagen, men de blev till absolut noll och intet. Från början hade vi tänkt att ta en promenad ner till Spånga C och äta lunch där. Kanske även fotografera en del på vägen ner, det var ett tag sedan. Sedan rann det bara ut i sanden. Våra fåglar hade burdörren öppen och ville inte gå in i buren igen. Jag hade ont i huvudet och mensvärk. Maken blev trött. Jag blev trött. Pusselbitarna var sega.

Vid halv ett hade fåglarna äntligen behagat gå in i buren och vi kunde komma iväg. Då hade jag insett att jag skulle skicka ett paket till Systerdotter E som fyllde år i går, så det blev en sväng till Bromma Blocks. Först skulle vi äta lunch. P2 hade somnat i bilen och det gick inte att väcka honom, han satt och sov vid bordet när vi andra åt på Ingelsta kalkon.

Efter en stunds flanerande - och impulsköpande av två par skor - köpte vi sushi åt P2 och åkte hem. Han fick äta hemma medan Maken duschade och sedan hoppade vi in i bilen igen. Vi var nämligen bortbjudna på middag ikväll. Vi fick en jättegod gryta och dessutom glass till efterrätt. Pojkarna var dock mest imponerade av de små minimarshmallowsen som serverades till tidigare nämnda glass.

Pojkarna fick ta på sig pyjamas och borsta tänderna innan vi åkte hem och nu sussar de gott i sina sängar. Förskolan är stängd i morgon och jag tänkte att vi skulle ta en sväng till Spira istället. Vi får se hur pigga de är i morgon. Jag tror i alla fall att jag ska gå och lägga mig nu så åtminstone en av oss är det. :)

Tänker på de som är på resande fot. Minns hur det var för nästan tio månader sedan. Ser fram emot kommande uppdateringar. :)

2 kommentarer:

  1. Tänk att det snart är tio månader sedan ni åkte iväg! Tiden går verkligen fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Det låter så mycket, tänk att de varit här så länge. :)

      Radera