torsdag 26 augusti 2010

Torsdag

Maken kom hem vid 19-tiden igår och åkte iväg vid 7 i morse. Nu är det inspark med jobbet som det gäller. Stackars liten... På de ungefärliga tolv timmarna han var hemma lyckades han dock få mig att lova något som jag aldrig trodde att han skulle lyckas med. Nej, inte att få mig att rösta på Alliansen, men väl att börja jogga. Jag är lätt skeptisk, i synnerhet eftersom jag har ont i mina knän emellanåt. Men jag har lovat, så snart sätter vi igång.


Kan även meddela vad som blir höstterminens första kulturbegivenhet: Körsbärsträdgården, den 5 september på Dramaten. Jag såg att Fadren börjar spelas på Stadsteatern och den vill jag också se, hur tragisk den än är. Kjell Bergqvist och Eva Röse för bövelen!

Annars...? Jo, Schyffert & Lindström vill jag fortfarande se, men har inte bokat ännu. Nog dags för det snart. Ska kolla med vännerna vilka som vill gå med. Helt gratis är det ju inte... 

I december är det dessutom *äntligen* biljettsläpp för De tre musketörerna på Stadsteatern. Ska se!

1 kommentar:

  1. Vill se! Schyffert och Lindström förstås. Men är också lite avskräckt inför priset, bara en barbiljett kostar en förmögenhet, hm... Man måste nog boka snart dock.

    Kul med teaterplanerna i övrigt. Själv väntar jag också på decembersläppet av De tre musketörerna. Julklapp om inte annat!

    SvaraRadera