onsdag 25 augusti 2010

Tele2...

Jag har sagt upp mitt mobilabonnemang hos dem, i juli betalade jag - vad jag trodde var - den sista fakturan. Vad ser jag när jag går in på internetbanken? En faktura från Tele2. När jag ringer upp dem är väntetiden mer än tio minuter - när jag väl kommer fram. Först frågar de samma sak - om jag vill vara med i en undersökning om vad jag tycker om servicen - tre gånger. Jag trycker på siffran 2 för att avböja och då frågar rösten igen. Jag tror inte att de vill att jag ska säga vad jag tycker om servicen...

Förlåt, men det är inte så här ni skaffar nöjda kunder. Ursäkta mig, nu ska jag sitta i telefonkö i tio minuter. Inte det jag tänkte fylla min dag med, men nu är det en principsak!

Edit: När jag väl kom fram kunde kvinnan i kundtjänst inte höra mig. Det verkar alltså dessutom vara något fel på våra telefoner. Jag testade att ringa upp från mobilen, men jag känner inte för att sitta i telefonkö med mobilen i 15-20 minuter. Jag får ringa senare i dag istället.

Något som är bra med t ex ComHems kundservice är att de ger alternativet att man kan välja att bli uppringd om det är långa köer. Kanske något att ta efter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar