31 juli hämtade jag min iPhone, min ögonsten. Idag fick jag den första räkningen. Låt mig bara säga tre saker: Oh. My. God. Över 2.600:-.
När jag tittade lite närmare blev jag dock lite lugnare. Där ingick 2 abonnemangsavgifter resten av året och en engångssumma för att starta upp abonnemanget. Men let's face it, det här blir nog inte allt för billigt...
Steg 1: byta från kvartalsfaktura till månadsdito.
Steg 2: undvika att ringa för småsaker.
Steg 3: ...nja, vi får se vad som händer.
Hej
SvaraRaderaAnders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.
Tyvärr är det här sådana saker som inträffar emellanåt när man nystartar ett abonnemang. Man får en faktura som är för ett kvartal. Det hela beror på att när vi lägger upp ett abonnemang så läggs det in i en så kallad faktura grupp. Det görs för att Telia idag har ca 5.5 miljoner mobilabonnemang som inte kan faktureras samma dag. Då kan sådana här fakturor som är ganska stora dyka upp. Nu är det precis som du har noterat att den sträcker sig med fasta avgifter hela vägen fram till årsskiftet. Så fakturan är därför som den är.
Om du vill kan du maila mig med dina uppgifter (mobilnummer och/eller personnummer) på sociala-medier@teliasonera.com så hjälper jag dig att byta till månadsfaktura.
Hoppas att detta förklarar lite om din faktura i alla fall.
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice
Wow. Jag är inte van att få så snabba svar från ett företag, i synnerhet inte när jag inte ställt någon fråga. Tack snälla för din kommentar. Jag har bytt till månadsfaktura, så allt är klart.
SvaraRadera