söndag 2 augusti 2009

Fortsättning...

Vi gick på söndagsmatiné, jag, Maken ochA1. Public enemies var vårt mål. Vad bättre att se en söndagseftermiddag än en gammal hederlig polis&tjuv-film? varet är: inte mycket. Den var riktigt bra.

Lite skumt att sitta i stolen och heja på "The bad guy", alltså Johnny Depp. Han spelar John Dillinger, en bankrånare i USA under 1930-talets depressionstider. Christian Bale spelar specialagenten, Melvin Purvis, som ska fånga honom.

Jag gillade filmen och kan verkligen rekommendera den. Basen av berättelsen är sann och resten är snyggt gjord, så det gör inget att allt inte är helt historiskt korrekt. det finns en sak jag störde mig på. Christian Bale är onödigt stel i filmen. Hans accent är också lite påfrestande. Men som sagt, det är det enda jag stör mig på och det är inte mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar