fredag 7 augusti 2009

Kulturfyran: Om Lars Kepler och "Hypnotisören"

Kulturfyran handlar denna gång om Lars Kepler och succéboken Hypnotisören.
1. Vem tror du är Lars Kepler?
Jag läste i DN idag om att John Ajvide Lindqvist var utpekad och det måste jag säga är ett ganska bra alternativ. Annars vet jag inte. Jag är inte helt förtjust i Keplers personbeskrivningar och det är ett minus för mig. Om det eventuellt är någon som skulle skämmas över att skriva deckarromaner kanske det är Horace Engdahl? :)
2. Tycker du det är bra att en författare skriver under pseudonym?
Tveksamt vad det egentligen ska göra för skillnad om författaren istället gått ut med sitt riktiga namn. Så nej, jag gillar det inte.
3. Skulle du kunna tänka dig skriva under pseudonym?
Det räcker med att jag har en blogg där jag inte namnger mig. :)
4. Hypnotisören handlar om en läkare som hypnotiserar en tonåring. Vad tänker du om hypnos, har du varit hypnotiserad?
Jag tror på hypnos, men har aldrig testat. Det är skillnad på hypnos som behandling och hypnos som underhållning. Jag har sett Fredrik Praestos hypnosshow och det var intressant. Jag hoppas nog mest att det inte är fejk och uppgjort på förhand.
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar