söndag 19 maj 2013

Trädgården, söndag kväll maj 2013


I år har vi inte bara en, utan två jordgubbsplantor med röda blommor. Undrar om de kommer att ta över hela jordgubbslandet...?

Är det egentligen vanligt med röda blommor så här, eller är det bara en bonus?

Rabarbern växer som bara den. När A1 var här som hastigast igår fick hon med sig lite. Nästa helg ska jag göra någon med den också.



Fråga: Vad för slags träd är detta till vänster? Jag misstänker att det är ett körsbärsträd, men är inte helt säker på det. Det vore i så fall både toppen och botten. 

Toppen p g a att jag velat ha ett körsbärsträd länge nu. Botten p g a vi i så fall måste gräva upp det och plantera på annan plats i trädgården. Det står nämligen mitt i den rabatt som ska bli terass nästa år...

Det är en del saker som ska grävas upp till nästa år. Jag har ett gäng jättevallmo som ska räddas. Dessutom finns det några pioner och aklejor där som förtjänar ett bättre öde.


Det där vita som anas på plommongrenen? Jag trodde att det var en blomma och tänkte kolla närmare på den. Om du gör det så borde du se vad jag såg - det är en vit spindel. Shit, så högt jag hoppade...


Så, these are a few of my favorite things... :)

1 kommentar:

  1. Mums med redan färdiga rabarber, tänkte förse mig nästa helg från mammas & pappas trädgård. De på balkongen är inte färdiga ännu, fast med tanke på att jag sätt dem förra året har de ändå vuxit bra. Kul om det är körsbär!

    SvaraRadera