måndag 13 maj 2013

Film: Wanted

Tjejen med den låååånga underarmen...
En elev lånade ut Wanted till mig för en halv evighet sedan och nu kände jag att jag inte längre kunde ha den hos mig, hen måste få tillbaka den. Maken gick och lade sig för en stund och uttryckte sin förtjusning över att jag "äntligen kollade på action". Say what?! Jag kollar gärna på action, det är psykologisk thriller och skräck jag inte vill se.

Det jag inte gillar är att kolla på film själv. Jag vill gärna att någon är med och ser film med mig, för att jag ska ha någon att prata om filmen med sedan. Jag får helt enkelt ta och prata med eleven i morgon. :)

Will McAvoy spelar en allmänt misslyckad kille som har ett trist jobb och hans tjej är otrogen med hans bäste vän. Helt plötsligt dyker en snygg, cool brud - Angelina Jolie, fullklottrad med tatueringar - upp och säger att hans pappa - som försvann när han var nyfödd - är död och att han kan få hämnas dennes död. Om han går med på att tränas upp för att hämnas? Är påven katolik?

Den var OK, men ingen wow-faktor. Han är ganska cool och tydligen gjorde han många stunts själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar