fredag 24 maj 2013

Fredagsmys

Kanske inte det barnen tänkt sig - de är nog mer inne på popcorn & glass - men precis det jag tänkt på. Rabarberkaka. Jag hittade den här och det finns jättemånga andra intressanta rabarberrecept också.

Jag gjorde precis som det stod - A1, visst är det ungefär som din ljuvliga äppelkaka tillagas? - men jag hittade inget vanligt mjöl så jag tog dinkelmjöl istället. Eller ja, jag var lat. Det finns vanligt mjöl i matkällaren men jag orkade inte gå ner och hämta. :-)



4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hittade till min blogg och ett härligt rabarberrecept. Hoppas att det smakade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, den var riktigt god. Nästa gång ska jag dock låta den vara lite längre i ugnen. Dinkelmjölet funkade bra.

      Radera
  2. Mums, vi gjorde en lite liknande rabarberkaka idag. Socker (strö +farin), mjöl, havregryn, bakpulver, vaniljsocker & kardemumma. Sen i med ägg. Strö över blandningen över rabarberna, avsluta med att ringla över smält smör. Mums!

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter smarrigt! :)

    SvaraRadera