tisdag 14 maj 2013

För övrigt...

...har jag nog kommit på att det är dags att se om Sopranos nu. Av flera anledningar. 

För det första är det en riktigt bra serie, endast slagen av Vita huset i min värld. Bra skådespelare och tillräckligt realistisk för mig.

För det andra är Steven van Zandt med. För mig - och större delen av världen - är han ju Little Steven - en stor del av The E Street band. För Maken är han alltid "den där killen från Sopranos". Jag blev positivt överraskad när jag upptäckte att killen hade skådespelartalang också. I alla fall för en viss sorts roll. Han är ju lite likadan i Lillyhammer... :)



För det tredje är ett av de bästa TV-avsnitten jag vet från Sopranos, "Pine Barrens", i mitten av säsong 3. Jag hade för mig att van Zandt var med  i en större del av avsnittet, men det verkar inte vara så. Perfekt blandning av allvar och humor.



Tony Soprano: [over the phone] It's a bad connection so I'm gonna talk fast! The guy you're looking for is an ex-commando! He killed sixteen Chechen rebels single-handed!
Paulie 'Walnuts' Gualtieri: Get the fuck outta here.
Tony Soprano: Yeah. Nice, huh? He was with the Interior Ministry. Guy's like a Russian green beret. He can not come back and tell this story. You understand?
[hangs up]
Paulie 'Walnuts' Gualtieri: You're not gonna believe this. He killed sixteen Czechoslovakians. Guy was an interior decorator.
Christopher Moltisanti: His house looked like shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar