onsdag 14 augusti 2013

Mea culpa - igen

Usch, jag har verkligen blivit dålig på att uppdatera. Det känns som jag inte riktigt hinner skriva mellan nya jobbet och resorna till stugan. Jag ska bli bättre. Tror jag. Alternativet känns så trist.

Jag vill helst inte uppdatera bloggen via telefonen längre. Tummen får ta en hel del stryk och den behöver vila.

Annars då... Vädret? Jo tack. Åska och spöregn. Underbar dag för att vara inne och ha lektion. Jag håller på att prata källkritik med eleverna nu och det är häpnadsväckande många som bara köper allt rätt av. Sedan har jag i o f s ett par elever som inte tror på något som står i något medium heller, så det går väl på ett ut.

Ska äta middag med Svärfar ikväll. Åker till Bromma Blocks och äter en bit och pratar. Det blir bra.

Nog om mig - hur är det med er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar