måndag 19 augusti 2013

Måndag morgon: Tillbaka till rutinerna.

Gick upp 06.15 och duschade. Pussade familjen hejdå och sprang till cykeln. Missade tåget med en minut. Fan.

Hade det inte både varit a) påklädningshjälp till P1, b) tv-påsättningshjälp till densamme OCH c) cykleluppumpning på grund av sjukt opumpade däck (vem har tömt luften ur mina däck - vavava?) så hade jag hunnit.

Nu får jag vänta 10 min på nästa tåg - och jag hinner nog inte kopiera upp det jag tänkt direkt till första lektionen.

Men det känns bra att vara uppe så här tidigt, trots allt. Hyfsat pigg och beredd på veckan.

Maken sticker på kick-off på onsdag till lördag, så jag får försöka fixa mina arbetstider lite denna vecka. Eleverna kanske kan jobba hemma onsdag och torsdag em? Vi får se, ska prata med rektor idag.

Jag tog hem jobbdatorn i fredags för att jobba lite. Det hann jag ju inte och nu måste jag bära tillbaka den. Vi kan ju säga så här: Det är ju inte direkt en Air som jag har i ryggsäcken, shit så tung den är!

Ha en bra vecka - eller åtminstone så bra som du kan! Och tänk på:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar