måndag 26 augusti 2013

Måndag

En helt vanlig dag på jobbet. Kollegan Herr Snackis gjorde det han gör bäst - snackar. Eftersom jag har mitt arbetsrum ganska nära honom tror jag att det får bli hörlurar lite oftare för mig fortsättningsvis. Han slutar liksom aldrig prata och även om han är duktig så blir det ganska mycket lyssnande på en dag.

Eleverna var ganska på hugget idag och i stort sett gjorde de det som var meningen att de skulle göra. Jag blev även upplyst om det faktum att om ett ord inte fanns med i elevens ordlista så var det för svårt att ta reda på det. Tydligen ska vi bara använda de 65.000 svenska ord som finns i hens ordlista. Det kan bli svårt, främst eftersom jag inte riktigt känner till vilka ord som de facto finns i tidigare nämna ordlista, men vi får känna oss fram.

Jag introducerade Dick Harrison för en grupp historieelever också när jag idag visade ett avsnitt av Sveriges historia som gick på TV4 förra året. Vi får se, i framtiden kanske jag slänger in ett avsnitt med Herman Lindqvist också. :)

Idag började P1:s fotbollsträning för höstterminen. Jag missade den och det kan bli tight med de kommande passen både för honom och P2. Jag har nämligen lektioner till 17 och med ihopsamlande av papper, tågväntan och resa från stationen är jag hemma vid 18 och träningen börjar 18.30. Maken kommer att ta hämtningen de dagarna så det kommer ju att ordna sig ändå - skönt!

Nu ska jag sova, det är jag som lämnar på förskola och skola imorgon... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar